Švýcarsko #1 | Ženeva

Ahoj! Jak už asi všichni dobře víte, nedávno jsme společně s Tomem byli na dovolené ve Švýcarsku. Díky tomu, že jsem tuto cestu vyhrála přes portál blogerky.cz, nám Switzerland Tourism zařídil kompletní dovolenou včetně letenek, ubytování, jízdenek, vstupenek, jídla a postaral se o náš program, který nám byl sestaven dle přání. Naše cesta Švýcarskem trvala krátké čtyři dny, nicméně jsme toho stihli opravdu hodně a byla to bezkonkurenčně naše nejlepší dovolená. Prostřednictvím fotek vám přiblížím naše zážitky v celkem 4 článcích, jeden článek na každý den cesty bude tak akorát, i tak čekejte nával fotek a dlouhé vyprávění. Doufám, že se těšíte, začínám naším odletem a prvním dnem v Ženevě!
Letěli jsme z Vídně do Curychu a pak do Ženevy, protože přímý let do Ženevy bohužel neexistuje. Pro mě to byl další splněný sen, letěla jsem poprvé. Nebála jsem se a taky nebylo čeho, jen mi trochu zaléhaly uši a zpočátku to bylo nepříjemné, ale hádám, že si člověk s častějším létáním zvykne. Swiss airlines na palubě servírují čokoládový bochánek, nabídnou vám i mini čokoládku a taky něco k pití.
Po cestě se nám nabízely nádherné scenérie, spousta jezer a horských hřebenů už nás lákalo k jejich navštívení. Počasí se nám také vyvedlo na jedničku! Z letiště jsme se dopravili MHD přímo k hotelu, kde jsme si nechali zavazadla a vyrazili jsme objevovat město. Z Geneva Tourism jsme už měli nachystanou obálku s mapou, Geneva pasy a vyznačenými zajímavými místy, která stojí za to navštívit.

Nejprve jsme si prošli samotné centrum města, mrkli jsme se k radnici, viděli jsme zajímavé stavby, kostely a náměstí.

Díky Geneva pasům jsme měli vstup zadarmo i na vyhlídkové věže katedrály Saint-Pierre, odkud šel krásně vidět 140m vysoký vodotrysk, který je pro Ženevu tak typický. Výhled jsme měli na celé město, které je obklopené horami a lemované Ženevským jezerem.

Po prohlídce centra, kde není zase tolik památek, abyste jeho procházením strávili hodiny, jsme se jeli ubytovat do hotelu, což byl hotel Ramada Encore, který je součástí nákupního centra La Praille. Personál tam byl moc příjemný a ochotný, vyhověli nám i s velmi brzkou snídaní, na druhý den jsme totiž museli odjíždět už o půl 7 ráno. Room tour uvidíte pak ve videu :)
Po osprchování a mírném odpočinku na hotelu jsme se vydali do města znovu, tentokrát prozkoumat okolí Ženevského jezera a vykoupat se v něm. Řeknu vám, ta voda byla čistší než v kdejakém moři! A to platí pro všechna švýcarská jezera, navíc všude, kde byla nějaká fontánka nebo pramen vody, byla voda pitná a fakt průzračná. Nikdy se nám nestalo, že bychom si vodu napustili do lahví a udělalo by se bílé zakalení, jako tomu dost často je u nás...
Samozřejmě jsme nevynechali ani vodotrysk zblízka. Tryská takovým masivním průtokem do takové výšky, že z něj vždycky jde vodní mlha, která se díky větru může stočit jakýmkoliv směrem. Odvážlivci chodili i po kamenném molu okolo vodotrysku, my jsme fakt nechtěli uklouznout nebo být zmáčení, tak jsme jen cvakli pár fotek a šli jsme dál.
Mimochodem, fakt není sranda vyfotit se s takovým kolosem, aby tam šel vidět celý vodotrysk a vy jste na fotce nebyli pidi midi!
Po promenádě jsme se dostali až do přilehlého parčíku, kde je umístěno i ruské kolo a na záhonku s květinami fungují i obří hodiny. To by bylo, aby ve Švýcarsku nebyly nějaké hodiny nebo hodinky pomalu na každém kroku! V Ženevě je nejznámějším hodinářem Patek Philippe, který tam má i své muzeum.
V parku jsme si chvíli odpočinuli na lavičce, protože už jsme byli hodně uchození a unavení. Bavilo nás pozorovat rušný život okolo nás, v jednom baru zrovna probíhala nějaká (nejspíš) firemní akce, všichni byli slušně vymódění (hlavně muži chodí ve Švýcarsku fakt skvěle oblékaní) a popíjeli koktejly. Lidé kolem jezdili na kolech, děti si hrály u fontány a všem bylo určitě moc dobře, včetně nás :)
Večer jsme pokračovali do restaurace Le 49 Rhône, kde jsme měli zajištěnou večeři opět díky Geneva Tourism. Já jsem si vybrala salát niçoise se steakem z tuňáka a Tom zvolil lanýžové rizoto s pečenou zeleninou. Oboje bylo výtečné!

Skvěle najezení jsme se už jen krátce prošli po promenádě a pokochali jsme se nočním městem. Bylo to krásné, jak všechno svítilo a světla se odrážela ve vodě. Zmožení jsme došli k autobusu, přijeli na hotel a šli jsme spát, ráno jsme museli vstávat v 5 a čekal nás další den plný skvělých zážitků. Ale o tom zase v dalším článku :)

Jak se vám líbí Ženeva? Mám tu někoho, kdo tam byl taky? A těšíte se už teď na pokračování naší cesty? Rozhodně je na co se těšit, Ženeva byla jen odrazovým můstkem všech těch nádherných míst, která jsme viděli :) Moc se těším na vaše komentáře, mějte se krásně!

13 komentářů

1. Teda super fotky a muselo to tam být super, hned bych jela taky, ale šetřím šetřím, takže nic :).
    Beauty by K.

OdpovědětVymazat
  2. Veľmi rada si prečítam každý tvoj nový príspevok, čím ďalej tým zaujímavejšie články.:)

Môj BLOG-Sydney Sleek diary♥

3. naozaj krásne fotky, veľmi sa teším aj na ďalšie články :) v Švajčiarsku som nikdy nebola, ale určite by som šla, je tam podľa fotiek prenádherne!

Sabi z blogu Beautiful savage

OdpovědětVymazat
  4. Na tyto články jsem se nejvíce těšila! :) Super, vypadá to tam opravdu perfektně! Už se těším na pokračování.

5. Tak to je bomba:-)v zeneve jsem byla jednou.ale moc dojmu to ve mne nezanechalo.podle tvych fotek budu muset jet asi znova.tesim se na pokracovani:-))

6. V Ženevě jsem byla 2x, ale pouze jako zastávka zájezdu do Španělska a podruhé do Francie. Byli jsme unavení z noční cesty autobusem....moc se mi líbilo jezero s vodotryskem - jeli jsme vyhlídkovou lodí :-) Jinak máš super článek, už se těším na další :-)

OdpovědětVymazat
  7. Nádherné město, krásné fotky ♥ těším se na pokračování. Do Švýcarska bych se taky ráda podívala

8. Je skvělé, že jste si to ve Švýcarsku tak užili. :) Mě láká spíš švýcarská příroda než města, tak se těším i na další články. A gratuluji k prvnímu letu. ♥

OdpovědětVymazat
  9. Na tyhle články jsem se těšila hned od tý doby, co tě vyhlásili jako vítězku :D takže jooooo, těším se na pokračování! Švýcarsko je můj velký sen, chtěla bych to tam projet vlakem :)

10. Do Švýcarska se chystáme příští rok, pravděpodobné na léto, takže děkuji za tip na výlet! Letadlem jsem v poslední době moc necestovala, a tak bych se chtěla zeptat, zda máš nějaké zkušenosti s tímto. Slyšela jsem o tom před nedávnem poprvé, a tak by mě zajímalo, jaké jsou na to názory, zda je to zbytečné nebo třeba v něčem lepší než si vzít na letiště klasicky taxi. Děkuji!

Odpovědi
    1. Nemáš vůbec zač! S touto službou zkušenost nemám, my většinou létáme z Vídně. Ale i když z Prahy, tak vždycky jedeme vlakem/busem a pak na letiště MHD, mně to přijde naprosto zbytečně drahé nechávat na letišti auto nebo i brát si taxíka, ještě když v naprosté většině případů cestujeme jenom s batůžkem :)

Vymazat

Děkuju moc za každý komentář :)