Venice on water & sneak peek of Verona

Ahojte! Počasí venku už se opravdu tváří podzimně a já do sebe začínám lít jeden čaj za druhým a večer zapaluju svíčku. Ne že bych tohle počasí neměla ráda, ale přeci jen to ochlazení bylo dost prudké. Tak se dnešním článkem ještě vrátíme zpátky k létu, vezmu vás do Benátek a na krátkou chvilku do Verony. Užijte si poslední várku fotek z naší dovolené a těšte se na vlogy!

Do Benátek jsme přijeli opět vlakem, spousta lidí z našeho zájezdu už tam byla, a tak se vydali na celý den na ostrov Lido za koupáním. Někteří směřovali na ostrov Murano, kde se vyrábí sklo. My jsme se vydali po vlastní ose do města a začali se kochat úžasnými výlohami v malinkých uličkách. No řekněte, při pohledu na takovou spoustu sladkostí, taky vám tečou sliny až na zem?

Kdybychom měli počítat, kolik mostů jsme za ten den přešli, zastavili bychom se minimálně na čísle 20. Mosty jsou v Benátkách všude, jak jinak se tam také pohybovat, je to největší pěší zóna na světě! Lodě nebo pěškobus, nic jiného tam nevyužijete.
 A tak jsme šli dál a dál a stále se kochali, vodními kanály a malebnými domečky.

No a pak jsme zjistili, že vlastně vůbec nevíme, kam jdeme. Ono jako ty uličky jsou všechny malebné, ale tak nějak to je pořád to samé dokola a už jsme chtěli vidět náměstí sv. Marka nebo most Rialto. A taky se blížila doba oběda.

Sice všude na domech najdete tyto ukazatele (a holuby), ale často se stane, že nejsou úplně přesné nebo že chybí tam, kde by podle vás být měly. Tak jsme vytáhli mobily a super aplikaci City Maps 2 Go (už jsem vám ji doporučovala ve vlogu z Budapešti, šikovná to věcička) a šli jsme.

Musím se vám přiznat, že jsem si tak nějak myslela, že se svezeme na gondole. Nikdy jsem od nikoho neslyšela, kolik peněz to stojí, a všichni přece Benátky máme spojené s gondolami, tak je to asi dostupné a hodně využívané, no ne? Už průvodkyně v autobuse mé představy zarazila - cena 90€ za jednu jízdu a do gondoly se vleze max. 5 lidí. Když jsme pak procházeli menšími uličkami, viděli jsme i cenu 80€, ale přece jenom bychom 5 lidí nesehnali... Tak třeba jednou, až budu bohatá :D
 Konečně jsme došli na most Rialto, což je nejstarší most přes Grand Canal. A víte co? Zrovna se opravoval, asi jako dalších X památek. Tak nevadí, na fotkách to nejde poznat :)
 Pak jsme si zašli na oběd - já si dala špagety s mušlemi a Tom měl carbonara, k tomu bílé vínko. Všechno uvidíte ve vlogu :)
 A tady už jsme na náměstí sv. Marka před stejnojmennou bazilikou. Šli jsme i dovnitř, vstup je zdarma, akorát si dávejte pozor - stejně jako ve Vatikánu, v celé Itálii jsou přísní na oblečení do kostela, musíte mít zahalená ramena a sukni nebo šortky po kolena, žádné kratší. A kontrolují hlavně holky...
 A taky do této baziliky nesmíte jít s žádnou taškou, kabelkou nebo batohem. K tomu slouží úschovna, kterou prý nejde zrovna dobře najít. Tak jsme to vyřešili tak, že jsme šli s Tomem každý zvlášť a ten druhý hlídal tašky. Stejně to vevnitř popravdě nebylo zas tak honosné, jako třeba bazilika sv. Petra ve Vatikánu.
 Sranda s holubama na náměstí sv. Marka zkrátka musí být! Na mě vletěl jeden skoro hned, jak jsem roztáhla paže, a to jsem neměla ani žádné krmení. Ale na Toma to ne a ne vletět, tak jsme si šli náměstí obejít.
 A už předem jsme věděli, že tam najdeme nejstarší kavárnu na světě - Café Florian, založenou roku 1720. Říkali jsme si, že pokud by kafe stálo do 5€, jdeme do toho. Ehm, espresso za 6.50€, díky, nechci. Více uvidíte ve vlogu :)
 Řekla jsem Tomovi, ať zkusí holuby znovu, že to přece není možný, aby na něho nějakej nepřilítl. Teď se za to fackuju, protože nevím, jak dokázal, aby na něj přiletěli rovnou 3! Jo, neskrývám, že mu tuhle fotku sakra závidím :D
 Zvonice sv. Marka Campanilla, kam se dá jít i na vyhlídku, to jsme ale nestíhali.
 Pro někoho možná až kýčovitý pohled, ale bože <3 To v pozadí je Santa Maria Salute, kam se suchou nohou nedostanete, opět jen lodí. Jedině na svátek všech svatých v listopadu se prý postaví řada gondol a takhle se dá na ostrůvek přejít.
 Selfíčko před Dóžecím palácem
 Tomu říkám dopravní zácpa po benátsku!

Santa Maria Salute v pozadí a potom naše kroky směřovaly ke Galerii dell'Accademia, kde je umístěno největší množství umění v Benátkách.

Po cestě zpátky na nádraží jsme prošli kolem úžasného obchůdku s maskami a před obchodem byla maska Dottore della Peste, už jsem vám ho tu zmiňovala. Jakožto velká fanynka Brownových knih jsem si tuhle fotku nemohla odpustit :)
 Navečer jsme ještě přejeli do Verony, bylo už kolem půl 10 a popravdě bychom tuhle zajížďku klidně vynechali. Přiznám se, že úplně neumím fotit za tmy a nastavit zrcadlovku na automat se mi příčí :D Proto mám jen tři použitelné fotky, první je Veronská Arena, což je druhé největší koloseum v Itálii. Celkem běžně se tam hrají hry, a tak když jsme šli kolem, byly před Arenou k vidění obrovské kulisy.
 Arche scaligere, popravdě jsem to musela zpětně dohledávat, nepamatovala jsem si, co to je, takže vám k tomu nic neřeknu :D
No a Juliin dům, slavný balkon a její socha? Ty zůstaly za bránou, bohužel bylo zavřeno a na nádvoří se zrovna hrála nějaká hra... Velká škoda, je to vlastně hlavní turistická atrakce Verony. Tak třeba někdy příště :)

To by byly všechny fotky z našeho výletu po Itálii, nebylo jich zrovna málo, ale věřte, že na kartě jich mám ještě daleko víc. Těšte se ještě na jeden článek s vlogy, které jsem natáčela. Tam uvidíte i jídlo, co jsme si dopřávali, zmrzlinu, espressa, a taky hotelový pokoj :) Tak ciao!

8 komentářů

1. skvelý článok! :)
    v Benátkach som už bola, ale už je to dosť rokov dozadu . do Verony by som sa rada pozrela :)

OdpovědětVymazat
  2. Hezke fotky. V Benatkach jsem byla a je tam moc pekne.

3. Překrásné fotky <3 Já prostě musím nutně do Itálie :D
    I am clarella ...

OdpovědětVymazat
  4. To je paráda! Gondoly jsou super, ale ta cena je vážně hrozivá.

5. Itálii miluju a věřím že jsem si výlet moc užili ;).

LenaČerge

6. Fotky s holubama jsou super :D I ty ostatní se moc povedly

7. V Benátkách jsem byla předminulý víkend na čtyři dny a musím souhlasit s tebou, že je tam vážně nádherně! Mě samotnou to upoutalo ještě víc než Paříž a to už je, co říct. Příští rok chystám Řím:) Jinak velká škoda, že jste si nechali ujít jízdu gondolou. Sice ty peníze jsou docela dost, ale na druhou stranu je to asi to nejkrásnější, co tam můžeš vůbec zažít! Je pravda, že my jsme cenu věděly už z domova (protože před každou cestou kupujeme průvodce, tiskneme/stahujeme mapy a googlíme ,co se dá), takže jsme na to byly s mamkou finančně připraveny. Navštívily jsme ještě Dóžecí palác (i když 20 € je celkem dost - ale prohlídka stála za to!), Kampanilu (kde je výhled vážně k nezaplacení) a také ostrovy Murano a Burano. Měly jsme v plánu ještě Galerii dell'Accademia, ale za tu cenu mi to přišlo vážně moc, když je to "jenom" umění. To i Louvre v Paříži je levnější:) A taky jsme plánovaly prohlídku baziliky sv. Marka, ale nakonec jsme nechtěly stát úděsnou frontu na slunci.

P.S. Když jsme stály frontu u baziliky sv. Marka předchozí den (protože jsme myslely, že mají otevřeno už od rána, ale byla neděle), tak nás tam pustily i s kabelkami, takže to zas takový problém nebude. Spíše se víc hledí na to, jak je daný člověk oblečený.

OdpovědětVymazat

Děkuju moc za každý komentář :)