Vídeň | červenec 2018 | část 1

Tchuss! Zdravím vás u prvního článku z naší dovolené v Rakousku, kde vám ukážu pár fotek z krásné Vídně. Možná si mnozí z vás řeknou, proč jsme proboha jeli do Vídně, když to máme z Brna jako když kamenem dohodíš, proč jsme raději nejeli někam dál. Důvod je takový, že jsme s Tomem byli ve Vídni vždycky a jenom v době vánočních trhů, takže Vídeň ve skutečnosti známe velice málo, byli jsme vždy akorát v centru na trzích nebo nakupovat na Mariahilferstrasse či mimo Vídeň v Primarku. A tak jsme to město chtěli poznat i na jaře nebo v létě, mrknout na Belveder, Schönbrunn a zajít si do zoo na pandy. Aby to nebyla taková "nuda", tak jsem k tomu vymyslela ještě jednodenní výlet do Hallstattu, vesničky, která je tak známá z Instagramu a kterou jsme vždycky oba obdivovali a chtěli ji spatřit na vlastní oči.
Celou dovolenou jsem naplánovala a zrealizovala sama. Jeli jsme přes červencové svátky a víkend, když to tak krásně vyšlo, a dopravu a ubytování jsem kupovala raději hodně dopředu, protože mi bylo jasné, že toho prodlouženého víkendu využije spousta Čechů. Z Brna do Vídně a zpět jsme jeli vlakem Regio jet, úplně poprvé, ale když jsem zjistila, že můžu být ve Vídni za hodinu a půl a v low-cost vagonu mě bude cesta na ISIC stát 150 Kč jedním směrem, nebylo co řešit. Ubytovaní jsme byli přes AirBnB v bytě u jedné moc fajn slečny, tam nás vyšla noc na necelých 500 Kč na osobu a umístění bylo taky hodně fajn - z hlavního nádraží se tam dalo dojít za 20 min pěšky. Navíc v ceně byla i snídaně, kterou nám slečna vždy nabídla, což taky u AirBnB nebývá zvykem a moc nás to potěšilo. Pokud jste ještě přes AirBnB necestovali a zaregistrujete se přes TENTO odkaz, dostanete kredity na svoji první cestu a já na oplátku taky budu mít nějakou slevičku na příští výlet :)
Cestou tam jsme jeli stejným vlakem jako moje spolužačka, která mířila do Vídně na letiště se svými kamarádkami - super náhoda, že? Jelikož jsme neměli daný program, tak jsme si po příjezdu zašli všichni spolu na kafe, holky pak zamířily do centra a my na ubytování. Pak naše kroky (ano, první den jsme prochodili pěšky) mířily k již zmíněnému zámečku Belvedere, který vidíte na prvních fotkách. Bylo super, že jsme k němu přišli zezadu, a tak se naše nadšení stupňovalo, jak jsme postupně scházeli parčíkem dolů a objevovali fontány v zahradách před Belvederem.
Jen nám okolní cestičky přišly dost nelogické (a to jak u Belvederu, tak i potom u Schonnbrunnu), abychom nešli po trávě (což by se nemělo, žejo), tak jsme to museli dost obcházet. Nicméně ta vídeňská dokonalost, všechny keře upravené geometricky přesně, jo, to má něco do sebe.

Od Belvederu jsme pokračovali víc do centra, prošli jsme přes Karlsplatz, kterému vévodí Karlskirsche. Připomínalo mi to trochu římské kostely a trochu nás kroměřížský kostel sv. Jana Křtitele, zrovna tam doznívalo veselí okolo nějaké svatby. My jsme si dali zmrzku z pojízdného stánku (skoro jako Božský kopeček!) a chvilku jsme si odpočinuli na lavičce. Bylo hrozné horko a hlavně já jsem byla unavená, už tehdy jsem si říkala, že brát si sandálky asi nebyl dobrý nápad na to všechno chození :D

V centru jsme nemohli minout ani Stephansplatz a proslulý Stephansdom, okolo kterého byla spousta lidí - klasické turistické centrum města. Vídeňský parlement se zrovna celý opravoval, takže ten jsem ani nefotila. Stejně tak radnice, Rathaus, nešla hezky vyfotit, protože před ní byla umístěná obrovská obrazovka a tribuny na sezení v rámci nějakého filmového festivalu.
Nicméně jsme ten první den neminuli operu, prošli jsme i okolo spousty muzeí a vyšlápli si schody nahoru k Albertině, vedle níž se nachází taky socha Franze Josefa I.
K večeru jsme mysleli na to, abychom do 20:00 stihli nakoupit něco v obchodě, protože v Rakousku supermarkety zavírají fakt brzo, oproti tomu, na co jsme zvyklí u nás. V sobotu pak zavírají dokonce v 18:00 a v neděli už nemají otevřeno vůbec, takže na to si dávejte pozor, když budete v Rakousku. Ono první, co nás napadne, je, že to je pěkně na prd, jak to má člověk stíhat a kde má teda sakra nakoupit. Ale mně se to líbí, že v neděli mají fakt téměř všichni volno a není to jak u nás, že nedělní rodinný "výlet" znamená nakupování v obchodech. A taky hned na těch prodavačkách vidíte, jak jsou spokojené a na lidi milé, je to fakt velký rozdíl.
No a jelikož druhý článek z Vídně bude jen o Schönbrunnu a hlavně o naší návštěvě zoo, zahrnula jsem do tohoto článku všechno ostatní, i když to jsou fotky i z dalších dní, takže to nejde časově po sobě. V sobotu večer jsme ještě stihli využít 24hod jízdenku na MHD a svezli jsme se k Hundertwasserhaus, což je architektonický skvost, který je také dost známý z Instagramu. Jedná se o obrovský dům, záměrně nesourodý, hodně barevný, s různě velkými okny, mozaikou a kašnou před domem.
Dům navrhl architekt stejného jména - Hundertwasser - a původně měl sloužit jako bydlení pro sociálně slabší lidi. Hodně mi to připomíná účel La Maison Radieuse v Nantes od architekta Le Corbusier, ten měl taky sloužit pro sociálně slabší a nakonec je z něj spíše turistická atrakce, i když vevnitř samozřejmě lidé bydlí - stejně tak jako v Hundertwasserhaus.

V sobotu jsme využili i večera, abychom viděli Vídeň taky za tmy. Rozhodli jsme se jet k Dunaji, konkrétně na Donauinsel, ostrůvek uprostřed, který je lemován četnými bary a restauracemi. Dost známá je Copabeach, kde ten večer zrovna byla hromada lidí, kteří sledovali na velké obrazovce mistrovství ve fotbalu.
Fotbal nás vůbec nebere, tak jsme se jen krátce prošli okolo Dunaje při západu slunce, chvilku jsme poseděli na lavičce a koukali jsme na děti, jak skákaly na trampolínách v takovém improvizovaném jumpparku na hladině Dunaje.

Poslední den, tedy v neděli, jsme toho už moc nestihli. Spali jsme dlouho, pak jsme se jen prošli do centra, mrkli na Hofburg, do zámeckého parku Burggarten a pak do Volksgarten. Ten park mi zas připomínal trochu mix naší Květné a Podzámecké zahrady. Moc hezké bylo, že všude byly vysázené keře růží nebo jiných květin, a u každého byla cedulka s nějakým věnováním, kdo komu ten daný keř koupil a věnoval.
Pak jsme začali shánět, kde bychom si mohli dát k obědu schnitzel, ale buď bylo všechno zavřené nebo když už jsme našli restauraci, kde řízek měli, bylo to na nás dost drahé. Tak jsme nakonec náhodou skončili v nějaké asijské restauraci a vlastně to bylo hrozně fajn. Vytočili jsme se na bytě, vyzvedli jsme zavazadla a frčeli zase na nádraží na vlak zpátky do Brna.

Příště se těšte na fotky z Hallstattu a ve třetím článku pak na Schönbrunn a fotky ze zoo. Jak se vám zatím první článek z naší dovči líbil? Byli jste ve Vídni jen na vánoční trhy nebo i takto přes jaro/léto na víc dní? Budu se moc těšit na vaše komentáře, mějte se krásně a užívejte léto :)

12 komentářů

1. Outfit máš fakt nádherný! :) já byla ve Vídni jen na Vánočních trzích :) hrozně ráda bych se podívala do primarku, ale to mi vyjde tak před Vánoci možná :D až bude mimčo trošku větší

V3ronika life

OdpovědětVymazat
  2. Viedeň milujem a to hlavne v lete, mňa tie vianočné trhy nejak zvlášť nelákajú, raz som tam bola a znova už som nepotrebovala :D Ale zbožňujem zase letné prechádzky po Viedni...

Lumi z Recenzie-Kozmetiky

3. Já ještě celkově ve Vídni vůbec nebyla, ale rozhodně bych jednou chtěla. Fakt to tam mají nádherné. :)
    Miska blog

4. Ve Vídni jsem taky byla jen na trzích a to 2x. Moc pěkný fotky, krásná dovča

5. Krásny cestovateľský článok a pekné fotky! Škoda, že som sa k článku nedostala skôr, akurát sme totiž s kamarátom hľadali ubytko cez Airbnb v Berlíne, tak by sa nám kredity na cestu hodili. :) Inak Schonbrunn a Belvedere sme navštívili so školou a som za tieto výlety veľmi vďačná, lebo to bola nádhera. :)

Sabi z blogu Beautiful savage

OdpovědětVymazat
  6. Nádherné fotky, určitě jste si to skvěle užili :).

TheBlondieTale

7. Do Vídně se také chystám, když to jako brňáci máme fakt kousek, to je škoda se tam alespoň jednou za rok nepodívat :-)

Nela z blogu Růžová rtěnka

OdpovědětVymazat
  8. Jee, Vídeň, tam to mám moc ráda. Mám tam kamarády, tak se mi obvykle aspoň jednou ročně zadaří vyjet za nimi na pár dnů na návštěvu. Víkendové zavíračky obchodů jsou otrava hlavně pro Čechy, co si chtějí jet do Rakouska nakoupit, takže namísto o víkendu jezdí o českých státních svátcích a v G2 je pak hlava na hlavě, resp. Čech na Čechovi. :D Při procházkách městem mi ale víkendové zavíračky nikdy nevadily, stánky s jídlem jsou otevřené vždycky a v nejhorším se dá jídlo i drogerie nakoupit na jakékoliv benzínce, které mají širší nabídku než u nás. Těším se na report z Hallstattu, tam jsem ještě nebyla. :)

Odpovědi
    1. Baru, přesně, je to otrava hlavně pro ty, co si tam chtějí nakoupit o víkendu, jinak při procházení městem to nijak nevadí. Street food stánky jsou otevřené a něco drobného na snídani třeba si zkrátka nakoupíš předem, však co. Docela bych to asi uvítala i u nás, aby bylo v neděli zavřeno, jen to bude těžké prosadit. Jo, taky se těším na sepisování zážitků z Hallstattu, je to tam nádherný :)

Vymazat
  9. Ve Vídni jsem byla několikrát, na trhy, se školou na výletě, s našima.. .nicméně ani zdaleka ji nemám prozkoumanou a v životě jsem tam nespala, docela by mě lákalo tam přespat a objevit místa, které neznám. Třeba ten Belveder jsem neviděla a západ slunce mohl být krásný :)

Somethingbykate

OdpovědětVymazat
  10. práve traz som dopísala aj ja článok o Viedne :)

skvelé :)

Sydneysleek

OdpovědětVymazat

Děkuju moc za každý komentář :)