Insta-friendly Hallstatt

Ahoj! Dnes vám přináším pokračování našeho rakouského výletu, tentokrát z malebné vesničky Hallstatt. Myslím, že dost z vás toto místo bude znát z dechberoucích fotek na Instagramu, což je ostatně i důvod, proč jsme tam s Tomem jeli. Taky nás ty fotky na síti okouzlily a chtěli jsme tu krásu vidět na vlastní oči. No a co, že z Vídně je to ještě pořádný kus cesty, naplánovala jsem to tak, abychom měli na prohlídku Hallstattu dost času. Lístky na vlak z Vídně a zpět jsem kupovala dopředu online na stránkách OBB, vyšlo to na 19 € za jeden směr na jednoho. Jo, někomu to může připadat drahé, ale já si říkám, že na to, že jsme jeli téměř 4 hodiny moderním rakouským vlakem, který se nekodrcal a místy jel až 250 km/h, tak je to super cena :)
Z Vídně jsme vyjížděli před sedmou, abychom v 11 byli v Hallstattu. Prý existuje ještě jeden způsob, jak z Vídně jet, ale my zvolili kratší cestu přes Attnang-Puchheim, kde jsme přestupovali. Všechno naprosto bez problému, cesta dost utekla, i když se 4hod zdají dlouhé, tak jsme chvilku spali, chvilku strávili připojení na wifi, dali si na palubě kafe a kochali se okolní přírodou. I když v omezené míře, protože už od půlky cesty hustě pršelo, s čímž jsme teda počítali, počasí nám na tento výlet bohužel nevyšlo. Tím, že jsme měli lístky koupené dopředu, se se dnem odjezdu už nedalo nic moc dělat a ono by nám stejně propršelo i ve Vídni, co už.
Když jsme dojeli vlakem do Hallstattu, bylo třeba si koupit ještě lístky na loď, která převáží turisty po Hallstattském jezeře. Jiná cesta z nádraží do samotné vesničky nevede, dá se samozřejmě přijet autem z jiného směru, ale pokud jedete vlakem, tak se lodi nevyhnete. Zaplatili jsme tedy každý 5€ za zpáteční jízdenku a i přes déšť jsme zůstali na zádi lodi venku. Po příjezdu na druhý břeh jezera už se nám otevřel pohled na celý Hallstatt a hory okolo zahalené do husté mlhy. Počasí na prd, ale musím říct, že to mělo své kouzlo, a když jsem uviděla mnichy s deštníky, kteří seděli na lavičce a rozjímali, musela z toho vzniknout fotka. A řekla bych, že dost povedená, fakt jsem na ni pyšná :)
Už tady jsme si všimli, že ty labutě na fotkách z Instagramu asi nebudou připhotoshopované, i přes nepřízeň počasí jich po jezeře plulo dost. A byly docela krotké, nebály se připlout úplně ke břehu a zvědavě pozorovat turisty. Těch mimochodem během dne bylo v Hallstattu požehnaně, potkávali jsme buď samé Čechy (to ty státní svátky) nebo Asiaty, jiných národností by tam člověk pohledal. Nedokážu si představit, jak to tam musí být zalidněné, když je hezky, už tohle nám stačilo.
Kolem kostelíka jsme se vypravili na průzkum vesničky a hned za rohem na nás čekalo tohle krásné náměstíčko s barevnými domky. Co naplat, že pršelo, tudíž se mi zkroutily vlasy, a nebyla jsem vůbec namalovaná. I tak jsem si hrozně užívala, že tam můžu být!

Prošli jsme kolem krámku, kde prodávali čerstvé kremrole, preclíky atd. a celkově to tam vypadalo děsně roztomile. Ale protože jsme už měli hlad, byla doba oběda, tak jsme začali hledat restauraci, kde bychom si mohli dát germknödel, takový ten obří sladký knedlík plněný povidly a sypaný mákem. Nakonec jsme našli jedno místo, kde ho měli, tak jsme si ho dali a aby toho nebylo málo, obsluhovala nás servírka zo Slovenska.
Po jídle jsme došli až na konec Hallstattu, kde jsme v supermarketu nakoupili místní pivečko jako suvenýr domů a pokračovali jsme dál směrem k lanovce, která vede nahoru na vyhlídku. Omrkli jsme ceny, zjistili jsme, že se nám nechce dávat ani 9€ za cestu nahoru a už vůbec ne 16€ za obě cesty, tak jsme se rozhodli vyšlápnout si ten krpál pěšky, to přece zvládneme, nejsme žádný máčky. Po cestě jsme potkávali snad jenom Čechy, kteří měli stejně prozíravý nápad, jak ušetřit :D Výstup nám trval víc než hodinu, ale dostali jsme se i na mostek před vodopád, který padá shora a ústí do jezera.

No a ten pocit, když jsme se dostali až nahoru na tuhle visutou plošinu, byl fakt k nezaplacení! Hned po tom, co jsme vyšli nahoru, sice stále pršelo, ale sedli jsme si na chvíli do restaurace na kafe a polévku, mezitím se trochu vyčasilo, ten opar všude okolo trochu zmizel a daly se tak vyfotit krásné fotky. Jako ano, za jasného počasí to musí být ještě větší bomba, ale i takto s tou mlhou si myslím, že to má neskutečné kouzlo <3

Pofotila jsem, co se dalo, ještě chvíli jsme se pokochali a pak zase začalo pršet, tak jsme zahájili sestup dolů. Ten už byl o dost rychlejší než cesta nahoru a tentokrát jsme to vzali zkratkou do "centra", což jsme udělali nejlíp, jak jsme mohli. Dostali jsme se až ke dřevěným schodkům dolů mezi baráčky, odkud byl nádherný výhled na kostelík a hory v pozadí.
Tady jsme měli zase štěstí v neštěstí, kdy na moment přestalo pršet a taky jsme našli vhodnou polohu pro umístění zrcadlovky na samospoušť. Protože to vám řeknu, že jezdit na dovolenou ve dvou a shánět vždycky někoho, kdo nám vyfotí hezkou fotku na zrcadlovku, je fakt kumšt. Bohužel ani lidi, co mají zrcadlovku, s tím neumí hezky fotit... Takže vždycky jásám, když se dá foťák někam dát a cvaknout to na samospoušť. Jasně, mohla bych s sebou tahat ještě stativ, ale zas tak zapálený fotograf nejsem, abych se s tou zátěží vláčela pro dokonalý fotky :) No a tahle fotka už zdobí pozadí plochy na notebooku, konečně jsem to zase obměnila.
Jinak nahoře se kromě vyhlídky dá jít i do solného dolu, uvnitř je údajně i pěkně dlouhá skluzavka. Opět jsme raději ušetřili a do dolu nešli, ale na to, jak malinký Hallstatt je, je tam toho vyžití dost, takže není problém tam strávit celý den a mít pořád co dělat. V centru je i historické muzeum, takže si na své přijde každý.
No a my jsme samozřejmě nemohli vynechat ten nejznámější view point, odkud se fotí ty perfektní fotky na Instagram. Zase jsme využili chviličky bez deště a nacvakali pár použitelných fotek. Čas už se nám krátil, potřebovali jsme stihnout poslední loď o čtvrt na 7, na kterou pak navazoval poslední vlak do Vídně. Takže už jsme si jen koupili kebab na cestu a odjeli z Hallstattu pryč.

Cestou zpátky jsme opět přestupovali na stejném místě, akorát to byl nějaký rychlejší vlak, jeli jsme "jen" 3 a půl hodiny a zase to uteklo jako voda. Já jsem únavou zase na nějakou dobu usnula, prohlížení fotek z celého dne zabralo nějaký ten čas a zbytek jistily ty internety a přidávání fotek na Instáč. Zhodnotili jsme to s Tomem jako moc vydařený výlet, počasí nás moc nerozhodilo, byli jsme spokojení a plní zážitků, možná jsme měli lehce mokro v botech, ale čert to vem. Vídeň nás v 10 večer přivítala pro změnu hustým deštěm, ale to už jsme věděli, že se to vyprší a na druhý den bude zase krásně :)

Tak jak se vám můj report z Hallstattu líbil? Byl tam někdo z vás, znáte to místo z Instagramu? Jak se vám zdají ty fotky s mlhou, je to svým způsobem hodně kouzelné, žejo? Budu se moc těšit na vaše komentáře a ještě čekejte poslední článek z vídeňské zoo a Schönbrunnu! Mějte se krásně <3