Wandering in Krakow #2 + vlog

Ahoj! Dnes jsem tu s pokračováním článku z našeho výletu do Krakova. Minule jsem skončila u toho, že jsme si v židovské čtvrti dali oběd i izraelskou kávu. Potom jsme na kolech dále pokračovali po Mostě zamilovaných (něco jako Pont des Arts v Paříži se zámečky), na jehož nosné konstrukci byly zavěšeny různé sochy v pohybu.

Dojeli jsme až na Plac Bohaterów Getta, což je náměstíčko, po kterém jsou rozmístěny kovové židle, symbolizující transportované Židy. Toto místo totiž v letech 1941-43 zažilo transport Židů, kteří tehdy bydleli v ghettu. Kdo máte rád černý humor - vidíte tu spršku na naší společné fotce? Já ji na náměstí napřed neviděla a když mi Tom řekl: "Zlato, já jdu do sprchy.", tak jsem na něj úplně vytřeštila oči. V souvilosti s tímto místem vás totiž napadají jiné věci.

Když už jsme měli půjčená ta kola, rozhodli jsme se, že je využijeme naplno a že si zajedeme i na poněkud vzdálenější Kopiec Kosciuszki, ze kterého získáme krásný výhled na celý Krakov. Napřed jsme z města najeli na hrozně pohodovou cyklostezku, která vedla okolo obrovské travnaté plochy, kde lidi relaxovali, to se nám moc líbilo. Pak přišla ta horší část, kdy jsme nemohli trefit nějaký značený nájezd ke kopci, a tak jsme nakonec vytlačili kola do kopce, nechali je zamčená a lesem pokračovali dál nahoru. Přišli jsme úplně odjinud, než by turisté asi normálně měli přijít, ale aspoň to bylo dobrodrůžo :D
Zaplatili jsme si 10 zlotých (studentské vstupné) a okolo uměle vytvořeného kopečku jsme vystoupali úplně nahoru. No co vám budu povídat, ten výhled za tu veškerou námahu vážně stál :)

Takto kopec vypadá zespodu, je dost strmý, spadnout z té pěšinky, co vede okolo, byste asi nechtěli. No a protože jsme začínali mít hlad, opět jsme využili kola a zajeli si zase zpátky do židovské čtvrti na takové prostranství, kde stály různé food trucky a prodávalo se tam chutné street food jídlo. Tohle všechno uvidíte ve vlogu :)
A v té stejné ulici stál i tento starý autobusek, který jsem prostě musela vyfotit, jak byl rozkošný! Okolo 8. hodiny jsme vrátili kola, v supermarketu si nakoupili jídlo na ráno a šli jsme domů.
Poslední den v Krakově jsme začali tím, že jsme si sbalili a vyklidili pokoj, naštěstí zavazadla jsme si v bytě mohli nechat až do večera, kdy nám jel autobus zpátky do Brna. Došli jsme opět do samého centra a uvědomili si, že nemáme fotku na hlavním náměstí, tak jsme to napravili.

Pořádně jsme prošli i Floriánskou ulicí, což je hlavní nákupní třída v Krakově, ale nám to tak vůbec nepřipadalo. Prostě obyčejná ulice. Ale na jejím konci se tyčí Floriánská brána, kterou se pak vchází k Barbakanu, a ta stojí za vidění :)

Na hlavním náměstí ten den zrovna probíhal pochod jezevčíků, což byla očividně velká událost, protože ta koncentrace lidí byla neskutečná. V pochodu šly stovky jezevčíků a viděli jsme tam i cizince - Holanďany s vlaječkama v dřevácích, takže nejspíš jde o mezinárodní akci a letos byla v Krakově. No nevím, jaký na to máte názor vy, ale jezevčíci navlečení v příšerných oblečcích, které kolikrát ladily s nějakým kusem oblečení páníčka?! To mi přijde minimálně divné, ne-li úchylné :D

Mrkli jsme i na Maly Rynek, což je zmenšená verze hlavního náměstí hned za katedrálou sv. Marie. Je to fakt pár kroků od Rynku Glowneho, ale ten klid od turistů je znatelný! Na oběd jsme ten den zvolili burgery v Bobby burgeru, což opět uvidíte ve vlogu.
Cestou jsme narazili na obchod s plyšovými medvídky, před vchodem byl tenhle obrovský méďa v noční košili. Infantilní Aniččino já se s tím hned muselo vyfotit :D
Přes náměstí Jana Matejki, kde se nachází pomník neznámého vojína (taky vám přijde, že v každém městě je minimálně jeden takový pomník?), jsme došli až k nákupnímu centru Galerie Krakowska, kde jsme strávili celé odpoledne. Já si pokoupila nějakou extra levnou kosmetiku, což už jste mohli vidět v new in článku, a nějak nám to uteklo. Večer jsme si pak vyzvedli zavazadla, odevzdali klíče a šli čekat na Polski bus. Ten měl opět půl hodinové zpoždění, a když uvážím, že vůbec nikde na světelných cedulích ten bus nebyl uvedený, tak jsme se trochu vystresovali, že už neodjedem domů :D Všechno ale nakonec dobře dopadlo a náš výlet do Krakova hodnotím jako extra vydařený!
A kdo toho ještě nemá dost a chce o našem výletu vědět úplně všechno (včetně ukázky toho, jak vypadal náš byt, co jsme pili a jedli, jak jezdíme na kolech, atd.), tak kouká na vlog. Spousta z vás mi psalo, že je Krakov překvapil, že netušili, jak krásné město to je. To mě fakt těší, tak snad to i zrealizujete a podíváte se tam taky :) Budu se těšit na vaše komentáře!

10 komentářů

1. Muselo tam být nádherně. S těmi pejsky, já toho svého taky oblékám, ale jen na zimu. Má svetr i bundu a neuvěřitelně se při oblékání těší. :-)
    welcometomyworld

Odpovědi
    1. Jo tak to zase chápu, to je z praktických důvodů, aby třeba těm krátkosrstým nebyla zima :) Jen v tu chvíli mi to přišlo strašně směšné, že je páníčci tak vystrojili na ten pochod :D

Vymazat
  2. Super fotky jako obvykle a jsem ráda, že máš i jiné fotky než jen z náměstí :)
    Můj blog: Beauty by K. + právě probíhá soutěž!

Odpovědi
    1. Moc děkuju! Jasně, my když objevujeme nějaké město, tak pořádně. Nevyhledáváme jen ta nejvíc turistická místa :)

Vymazat
  3. Super fotky! Musím se přiznat, já v Polsku nikdy nebyla, a to tam mám spoustu kamarádů, ale nedávno jsem zrovna nad Krakowem uvažovala, protože tam budou hrát Green Day, tak jsem chtěla spojit turistění i hudební potěšení, nakonec to ale padlo kvůli škole... :)

Nikola Mills

OdpovědětVymazat
  4. veľmi pekné fotky aj videjko, Krakow je krásne mesto :)

Sabi z blogu Beautiful savage

5. Milá, Aničko, moc krásné fotky! Nejvíc se mi líbí ta vaše společná na tom náměstí :) Vlog je taky super, strašně mě bavil! Já jsem v Polsku byla 2x. Pokaždé v Osvětimi a jednou v Krakowě, ale to je už několik roků. Po tvém článku bych se do Krakowa podívala znovu.
    September Favourites 2016

My September 2016

Odpovědi
    1. Jé, děkuji za milý komentář, Markétko :) Také jsem byla v Osvětimi, ještě na gymplu, to je zase úplně jiný zážitek než objevování krásného Krakova. Určitě se tam znovu podívej :)

Vymazat
  6. Některá místa poznávám, byla jsem tam před několika lety se střední:) Pěkný článek a musím ti napsat, že jak máš na sobě ten outfit u toho médi je skvělý a strašně mi tobě sedne :)

Somethingbykate

Odpovědi
    1. To je super, člověku se pak vybaví vzpomínky na to, jak tam kdysi byl :) Hrozně ráda si u jiných blogerek prohlížím fotky z měst, která jsem navštívila! A moc děkuju, byla to moje oblíbená letní kombinace, tak jsem ráda, že ti ke mně sedne :)

Vymazat

Děkuju moc za každý komentář :)